Ο ΕΡΩΤΑΣ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΟΜΑΧΙ ;



Ο έρωτας περνάει από το στομάχι; Και τελικά, υπάρχουν αφροδισιακά τρόφιμα; Η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου είναι η ιδανικότερη για να απαντήσουμε σε αυτές τις ερωτήσεις.

Τα τρόφιμα παίζουν σημαντικό ρόλο στη διάθεση μας, αφού η κατανάλωση τους μπορεί να μας επηρεάσει θετικά ή αρνητικά. Η γεύση, το άρωμα και η υφή τους μπορεί να δράσει διεργετικά στο στόμα, καθώς έμφυτα προτιμάμε κυρίως τα γλυκά, λιπαρά και αλμυρά τρόφιμα και αποφεύγουμε τα πικρά. Η ηδονή αυτή που προκαλείται κατά τη μάσηση, αυξάνεται με την κατάποση του φαγητού, ώσπου να ικανοποιηθούν οι αισθήσεις μας. Οι, συνδυασμοί γλυκών και λιπαρών τροφίμων, όπως ζάχαρη με γάλα, έχει αποδειχθεί ότι έχουν τέτοια δράση. Το τρόφιμο που τα συνδυάζει όλα αυτά προσφέροντας μας ικανοποίηση σε υψηλά ποσοστά, είναι φυσικά η σοκολάτα! Έτσι, έχει δικαίως πρωταγωνιστικό ρόλο τον Άγιο Βαλεντίνο, αλλά και σε κάθε ραντεβού, καθώς χαρακτηρίζεται από μοναδική γεύση και άρωμα.

Όσον αφορά, τα αφροδισιακά τρόφιμα ο μύθος τους υπήρχε από την αρχαιότητα, αφού πολλά τα βότανα χρησιμοποιούνταν συχνά από διάφορους πολιτισμούς, ως διεγερτικά. Για παράδειγμα, οι Αζτέκοι θεωρούσαν ότι το αβοκάντο βοηθούσε την απόδοση των ανδρών. Βέβαια, δεν είχαν άδικο, καθώς διαπιστώθηκε πως η κατανάλωση του βελτιώνει το μεταβολικό σύνδρομο, άρα και τις δυσλειτουργίες. 

Σήμερα, τα αφροδισιακά κατηγοριοποιούνται ανάλογα την δράση τους σε αυτά που αυξάνουν την λίμπιντο, την σεξουαλική ικανότητα και την σεξουαλική ικανοποίηση. Γνωστά αφροδισιακά φυτά είναι το Ginkgo biloba, η βιθάνια, το τριβόλι, η μάκα, αλλά και το μοσχοκάρυδο. 

Επιπλέον, μελέτες έχουν δείξει ότι τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο, όπως τα θαλασσινά, μπορούν να αυξήσουν την λίμπιντο και τα επίπεδα τεστοστερόνης. Επίσης, τα βατόμουρα, οι φράουλες, τα σταφύλια, το κόκκινο κρασί και οι καυτερές πιπεριές, δηλαδή τρόφιμα πλούσια σε φλαβονοειδή φαίνεται να βελτιώνουν την σεξουαλική απόδοση.

Αν, λοιπόν, θέλετε να ετοιμάσετε ένα ερωτικό δείπνο για την γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου αυτές είναι μερικές καλές ιδέες που θα σας βοηθήσουν:

 Για ορεκτικό προτιμήστε κάποια σαλάτα με θαλασσινά, όπως σολομό, τόνο ή ακόμα και γαρίδες. Εάν πάλι δεν θέλετε θαλασσινά μία Caesars είναι καλή επιλογή. 

Για κυρίως οι επιλογές είναι πολλές! Μπορείτε να συνεχίσετε με κάποιο ψάρι, ριζότο ή μακαρονάδα  θαλασσινών. 
Επίσης, το μοσχαρίσιο φιλέτο είναι μια καλή επιλογή, ακόμα και μια καρμπονάρα. 

Τέλος, το επιδόρπιο σίγουρα θα πρέπει να περιέχει σοκολάτα κουβερτούρα, φράουλες και τσίλι! Μπορείτε να τα συνδυάσετε σε ένα σουφλέ, μια μους, τάρτα ή cupcakes.

Καλή απόλαυση!

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΛΕΞΙΑΔΟΥ

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
(B.Sc), M.P. on Eating Disorders & Obesity (NCFED)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου